Spinning

Spinnig is een 50 minuten durende indoor fietsen, gebaseerd op outdoor fietsen.

Je fietst samen met club leden op inspirerende muziek een route van 50 minuten over gevarieerd terrein. Je bepaalt zelf de intensiteit van je workout door middel van een weerstandsknop en je pedaalsnelheid.

Een spinning les kan er als vogt uitzien.

Je spinning instructeur coacht je rit door verschillende muzieknummers, waarbij verschillende fietsposities en snelheden worden gebruikt om het terrein te verkennen.

  1.  Warming Up : De benen worden opgewarmd. Het tempo is langzaam en de weerstand licht.
  2. Tempo : Snelheid en intensiteit worden verhoogd terwijl je naar je persoonlijke pieksnelheid toe werkt.
  3. Heuvels : De eerste set van heuvelklimmetjes ontworpen om je benen te versterken en je uithoudingsvermogen te vergroten. Je instructeur coacht je door de verschillende posities, weerstanden en intensiteiten.
  4. Gemixt Terrein : Herstel eerst en blijf vervolgens in de trainingszone met een serie korte klimmetjes, snelle dalingen en sprintjes.
  5. Interval : Dit is als een tijdrit waarin we zoveel mogelijk afstand proberen af te leggen in de kortste tijd. De weg is vlak en je komt korte stukjes uit je zadel, waarna je een tijd lang op het zadel blijft zitten en je racetempo zoekt.
  6. Free Spin : Stel je een vlakke, open weg voor waar je met lichte weerstand op topsnelheid fietst.
  7. Bergklim : Het laatste werknummer. De route begint makkelijk en wordt dan steiler, terwijl we klimmen om ons individuele, atletische potentieel te bereiken.
  8. Terugreis : Maak de rit af en fiets samen naar huis. Herstel is waar het hier om gaat.
  9. Stretch : Een laatste stretch om de workout af te maken en het herstel te ondersteunen.

 
Over de spinning lessen

Hoe vaak moet ik een spinning les volgen?
Er is geen limiet verbonden aan het aantal spinning lessen dat je per week kunt volgen. Na een spinning les voel je je geweldig!

Hoe fit moet ik voor een spinning​ les zijn?
Je bepaalt zelf de intensiteit van je workout, wat betekent dat fietsers van alle niveaus samen kunnen fietsen – van relatieve nieuwkomer tot de fanatieke atleet. Wanneer je vaker een les volgt, zul je snel fitter worden.

Wat moet ik meenemen naar een spinning​ les?
Neem een flesje water en een handdoek mee. Draag comfortabele sportkleding. Een fietsbroek is aan te bevelen maar niet noodzakelijk.

 

Wat doet spinning voor mij?

  • Spinning zal je conditie verbeteren, vet verbranden en je benen, heupen en billen in vorm brengen en strakker maken.
  • Spinning zal je benen sterker en steviger maken.
  • Spinning zal je helpen zo’n 500 – 1000 calorieën per les uur te verbranden.
  • Spinning zal in je lichaam endorfinestoffen vrijmaken die je een natuurlijke euforie zullen geven en je fantastisch laten voelen.

Spinning sfeerimpressies

Aanmelden of meer informatie?

Wil je meer informatie of je aanmelden? Vul dan het onderstaand formulier in.

Privacycentrum | Copyright by 1.2.b-fitt Sport- en Gezondheidscentrum