BodyPump

Body Pump van Les Mills is de snelste manier om in vorm te raken, vet te verbranden en een strakker lichaam te krijgen. Het is een spierverstevigende groepsles met gewichten, waaraan vrijwel iedereen mee kan doen. In de 1 uur durende workout worden alle belangrijke spiergroepen flink onder handen genomen. Eén van de voordelen van Body Pump is dat je je spieren verstevigt en dat onnodig lichaamsvet wordt verbrand. Door de vele herhalingen en het relatief lichte gewicht waarmee wordt gewerkt, is er geen grote toename van spiermassa te verwachten. Maar je lichaam wordt wel strakker. Maak zelf kennis met deze originele barbell class en ontdek waarom Body Pump in meer dan 55 landen razend populair is!

 

Hoe ziet een les Body Pump eruit?

Je gebruikt een step, een barbell (stang) en een aantal gewichten. Als je nog nooit met gewichten hebt getraind of als je niet in conditie bent, dien je met lichte gewichten te beginnen. Na een aantal groepslessenzul je weten hoeveel gewicht geschikt is voor je. Mocht je het toch niet zeker weten, vraag het dan aan je instructeur.

 

Welke spiergroepen worden onderhanden genomen?

  • Warming up – dit is om je hele lichaam in actie te brengen, je gebruikt alleen lichte gewichten.
  • Benen, borst en rug – dit zijn grote spiergroepen die iets zwaardere gewichten nodig hebben.
  • Triceps, biceps en schouders – wanneer je net begint gebruik slechts lichte gewichten, als je sterker wordt kun je iets zwaardere gewichten gebruiken.
  • Buikspieren – voor stevigere buikspieren.
  • Cooling down – het is van essentieel belang om na een zware workout je spieren te stretchen. Je zult je flexibiliteit verhogen en het risico op spierpijn of blessures verlagen.

 

Hoe Body Pump ik op een veilige manier?

  • Je instructeur is er om ervoor te zorgen dat je alle oefeningen correct uitvoert, maar probeer te onthouden.
  • Een goede houding is de basis van alle oefeningen.
  • Focus je in het begin op het leren van de juiste techniek.
  • Werk constant aan het perfectioneren van je techniek.
  • Overdrijf niet met de gewichten – start geleidelijk en verhoog het gewicht na zes weken.
  • Voer de bewegingen met controle uit – vloeiende bewegingen, niet schokkerig.
  • Houd je gewrichten niet altijd iets gebogen, zorg dat je ze niet overstrekt.
  • Concentreer je op de spiergroep die aan het werk is en stabiliseer de andere spiergroepen.
  • Luister naar je lichaam!

Spierpijn is normaal in het begin. Dit is de start van het sterker worden van het lichaam. Na een paar lessen zul je geen spierpijn meer hebben.

 

De meest gestelde Body Pump vragen:

Hoe vaak moet ik Body Pump lessen volgen?
We raden je aan om over een langere periode minimaal 1 keer per week een les te volgen. Je lichaam heeft tussen de workouts wel tijd nodig om te herstellen. Houd één rustdag tussen twee lessen in.

Hoe fit moet ik voor Body Pump zijn?
Body Pump is geschikt voor iedereen met een gemiddelde conditie. Aangezien de bewegingen simpel zijn, dien je niet over een uitzonderlijk goede coördinatie te beschikken.

Wat moet ik meenemen naar een Body Pump les?

  • Comfortabele sportkleding
  • Sportschoenen
  • Flesje drinken & handdoek
  • Een stoere houding!

Wanneer zie ik met Body Pump resultaten?
Je zult zien dat je sterker wordt, omdat je lichaam steeds meer went aan training met gewichten. Na ongeveer zes weken zul je je geweldig voelen! Je kracht neemt sterk toe en je ziet je lichaam strakker worden. Overdrijf niet – wanneer je het gewicht te snel verhoogt, kun je een blessure oplopen.

Wat doet Body Pump voor mij?
Body Pump:

  • verbetert je kracht en lichaamsbouw.
  • is de snelste manier om je lichaam strakker te maken.
  • helpt je zo’n 600 calorieen per les te verbranden.
  • maakt je fitter.
  • vormt en sterkt je spieren.
  • verbetert je botdichtheid (helpt botontkalking tegen te gaan).
  • vermindert je vetpercentage.
  • werkt voor iedereen.

BodyPump sfeerimpressies

Aanmelden of meer informatie?

Wil je meer informatie of je aanmelden? Vul dan het onderstaand formulier in.

Privacycentrum | Copyright by 1.2.b-fitt Sport- en Gezondheidscentrum