Succesverhaal Sandra

Na 16 weken sporten bij 1.2.b-fitt en het voedingsschema van Benfit.nl ben ik door Mark gevraagd om mijn verhaal eens op papier te zetten. Waarom ik? Is mijn verhaal bijzonder, speciaal? Zoals ik zijn er zo velen. Toch wil ik mijn verhaal vertellen om wellicht ook voor andere een stimulans te zijn, het laatste zetje om zelf ook te beginnen.

Hoe het begon? Eind vorig jaar ben ik 50 geworden, een tijdstip waarop ik ging nadenken. Natuurlijk wist ik dat ik te zwaar was, mijn zwangerschapskilo’s waren nooit helemaal verdwenen en snoepen deed ik de hele dag door. Meestal zonder na te denken, stopte ik van alles in mijn mond. Alles door elkaar, het maakte niet uit. Ik rook en drink niet, dus laat mij lekker snoepen.

Ik rijd 2x per week paard, wandel veel met de hond en fiets regelmatig, dus ik kreeg genoeg beweging. (ik weet nu dat bewegen niet hetzelfde is als sporten) Toch merkte ik dat het allemaal niet zo soepel meer ging. Niet meer fit, stijve spieren in rug en schouders en vaak ‘s nachts wakker. Ik moest er wat aan gaan doen. En wel nu!

Toen mijn man voor het werk een week in het buitenland was, kwam er een bericht op FB voorbij van 1.2.b-fitt. Ze zochten vrouwen tussen de 45 en 55 jaar, die in 6 weken iets aan hun conditie/fitheid wilden doen. 2 jaar geleden had ik bij 1.2.b-fitt gesport, voor mij een vertrouwd adres met een fijn team. Dit berichtje kwam precies op het goede moment en 6 weken was te overzien. Omdat ik voor 1 april mijn overuren van het werk moest opmaken, kon ik in mijn vrije uren gaan sporten.

Om half 9 ’s avonds stuurde ik een mailtje en om 10 voor 9 werd ik al teruggebeld om een afspraak te maken. Nu moet ik ook doorzetten, dacht ik en maakte een afspraak voor de volgende ochtend. Ik besloot om ervoor te gaan, op 3 februari had ik de fittest en kreeg voor de 1e week recepten mee. In overleg met Mark besloot ik 2x per week te sporten, op maandag en vrijdag. Natuurlijk bleef ik ook paardrijden, op woensdag en zondag. Zo was het goed verdeeld en ik kon altijd vaker komen sporten….
Via de mail kreeg ik meteen het weekmenu. Wat mocht ik veel eten op een dag, verdeeld over 6 eetmomenten. Gelukkig stonden er geen gekke dingen op die veel voorbereiding nodig hadden, want ik kook ook voor mijn man en onze zoon en wil daarbij rekening houden met sport en werk.

Na een week volgde het eerste weegmoment en op de weegschaal kwam er al een glimlach op mijn gezicht. De hele week goed aan het schema gehouden en het extra sporten had direct effect.

In het dagboek van BenFit kon ik mijn struikelblokken opschrijven. Door het bewust nadenken over mijn eetgewoontes, confronteerde ik mezelf met mijn snaaigedrag. Door het boekje te lezen, ben je bewust bezig met je lichaam. Natuurlijk denk je nog steeds de hele dag aan eten, wanneer mag ik weer en wat?

Na 6 weke waren er 6,5 kilo af. Voelde ik me fitter, was trots op mezelf en kreeg ik complimentjes over hoe ik eruit zag. Ik had nu gezien wat het allemaal met je doet, gezond eten en sporten. Toch dacht ik, dat ik het nog niet op eigen kracht zou kunnen volhouden. Toen heb ik in overleg met Mark besloten om er nog 10 weken aan vast te plakken, doorgaan op de weg die ik was ingeslagen. Dit was qua tijd te overzien en als ik zo zou blijven afvallen dan waren eindelijk de zwangerschapskilo’s eraf. Dit werd mijn streven.

Het fijne van de weekmenu’s is dat je leert keuzes te maken. We zijn een weekendje weg geweest. Heerlijk naar een hotel aan het strand. Bij het ontbijtbuffet lag heel veel lekkers. Vroeger nam ik van alles wat, nu maak ik bewuste keuzes. Lekker vers donker brood ipv een croissantje, yoghurt met vers fruit en muesli. Uiteraard meer dan wat er op de voedingslijst staat. Na het weekendje weg meteen de draad weer opgepakt en wat bleek, toch afgevallen.

Nu begin ik aan de laatste week van het programma, het zou mooi zijn als er een “rond” getal op de weegschaal verschijnt. Ik ben benieuwd hoe de fittest verloopt. Ik voel me goed en fit, iedereen ziet het aan me en de kledingkast moet opgeruimd en aangevuld worden. Dus welk getal er op de weegschaal komt te staan is sowieso goed. Het is ruim 12,5 kilo minder dan toen ik begon. Mijn vetpercentage is met 12% afgenomen. Ik ben heel blij met het behaalde resultaat en ik dank het team van 1.2.b-fitt en BenFit voor de begeleiding en motiverende woorden. Het voedingsprogramma is goed vol te houden en leert om gezond, gevarieerd te eten. Het was voor mij heel goed te combineren met een gezin en werk, zonder lang in de keuken te staan.

Verruiming openingstijden

Per 01-04-2017 verruimen wij onze openingstijden. ma t/m do: 07:30 uur tot 22:00 uur vr: 07:30 uur tot 21:00 uur za en zo: 09:...

Lees meer

Studentenabonnement voor slechts €24,90 p.m.

Onbeperkt sporten en maandelijks opzegbaar..

Lees meer
Meer nieuws
  • Bootcamp

    Heerlijk sporten in de buitenlucht

    Ben jij een buitensporter(ster) en ben je iedere week op zoek naar een uitdaging, dan is Bootcamp Cuijk echt iets voor jou. Lekker een uur sporten in de natuur van Cuijk en omgeving.

    Lees meer
  • Actie studenten

    Studentenabonnement voor €24,90 p.m.

    Een abonnement voor slechts €24,90 incl. groepslessen dat maandelijks opzegbaar is!

    Lees meer
  • Personal Training

    Meer resultaat met Personal Training

    Personal Training 1.2.b-fitt biedt je resultaatgerichte en persoonlijke begeleiding. Je kunt hierbij denken aan begeleiding in training, voeding en leefstijl.

    Lees meer
  • Gratis Proefweek

    7 Day Try-Out!

    Sport een keer mee bij 12b-Fitt in Cuijk! Wij helpen jou die eerste stap zetten. Wij nodigen je uit voor een 7 Day Try-Out en ervaar het sporten bij 1.2.b-fitt.

    Lees meer